Revija Tenis

Malo je uspješnijih rebrendiranja kompanije od rebrendiranja kompanije Apple computers. Tvrtka je 1997. godine promijenila identitet svog brenda i time postala ne samo jedna od najpopularnijih već i jedna od najuspješnijih kompanija. U jednom trenutku se Apple suočio s bankrotom zbog “slabe prodaje, niskog interesa potrošača i pritiska konkurenata”. Odgovor na tu situaciju bio je rebrending.

Steve Jobs se vratio u kompaniju i krenuo s rebrendiranjem tvrtke. njegova vizija je bila od Apple-a stvoriti tvrtku “s mnoštvom novih proizvoda, reklamnih kampanja i novim minimalističkim izgledom”. Apple Computer uklonio je riječ Computer iz svog imena i promijenio izgled logotipa u elegantniji, moderniji. Novo ime signaliziralo je da je Apple mnogo više od tvrtke za proizvodnju i prodaju računala a ta promjena stvorila ima je platformu za razvoj novih i inovativnih proizvoda u drugim područjima.

Od 1997. Apple je “postao lider ne samo na tržištu osobnih računala, već je i stvorio uspješnu platformu za mobilne aplikacije (s App storeom) i glazbu (s iTunesom), probijajući se na tržište mobilnih telefona (iPhone), osvajajući tržišni udio u tabletnim računalima (iPad) i stvaranje prijenosne glazbe (iPod). “

Prilično velika transformacija.

Jednostavnost i inovativnost usađene su kao temeljne Appleove vrijednosti. Vrijednosti koje su zadržali do danas. Marketing koji je pratio rebranding označio je novu eru proizvoda, proizvoda koji do sada nisu bili viđeni na tržištu, te nove temeljne vrijednosti tvrtke. Jednostavnost je bila ključna jer je Appleov proizvod, sa svojim jednostavnim sučeljem koje je svatko mogao koristiti, u mnogo čemu približio računala široj javnosti. Sve u vezi s rebrandingom naglašavalo je jednostavnost, inovativnost s ciljem što boljeg iskustva korisnika, relativno novi koncept u to vrijeme.

Marketinška kampanja koja je pratila rebranding naglašavala je Apple kao drugačiji brend, kao drugačiju kompaniju. Kampanja je potaknula potrošače da “misle drugačije”, koristeći niz američkih ikona u svojim kampanjama. Izbor poznatih osoba za oglašavanje bio je važan. Svi su bili dobro poznati i, u mnogim aspektima uspješni u svojim područjima rada. Kampanja je uključivala ljude poput Mohammada Alija i Alberta Einsteina, lidere u svojim područjima ali i ljude koji su mislili drugačije. Kampanja je bila snažna te je obuhvatila tisak, televiziju i oglasne panoe.

Iako se logotip kasnije još nekoliko puta mijenjao, poruka i vizual koju tvrtka prikazuje ostaje čvrsta. To je evidentno u cijelom marketingu. Oglašavanje, proizvodi i trgovine dizajnirani su tako da odražavaju minimalistički, uglađen i moderan izgled. Proizvodi su objedinjeni pod i Brandom,

Rebrending je spasio Apple od bankrota. Tražite li tvrtku za servis servis iphonea, prporučamo tvrtku I-Klinika, specijaliste za apple uređaje.