Kako se broj medijskih kanala nastavlja povećavati, oglašivači se suočavaju sa sve većim pritiskom kako učinkovito privući pozornost prema svojim proizvodima. Pažnja potrošača značajno se smanjila u posljednjih nekoliko godina što dovodi do povećane hitnosti oglašivača da stvore kratke, privlačne oglase.
Nadalje, povjerenje u internetsko oglašavanje se također smanjilo što je rezultiralo niskom razinom povjerenja potrošača. Mnogi oglašivači priznaju krizu s raznim oblicima internetskog oglašavanja. Kako bi smanjili rizik od daljnje irelevantnosti, oglašivači stvaraju pojednostavljena, višekanalna iskustva koja dodaju vrijednost umjest oda ometaju korisnika.
Učinkovitost online oglašavanja
Prema istraživanju Turner Ignite -a, prosječno vrijeme provedeno na digitalnom sadržaju smanjeno je 8 sekundi u odnosu na 12 sekundi 2000. godine. Obilje informacija prezentiranih potrošačima odigralo je veliku ulogu u ovom smanjenju, što je oglašivačima otežalo učinkovito hvatanje pozornsoti potrošača. Nielsenov eksperiment otkrio je da su nakon što su potrošači bili izloženi video oglasima, te se dan kasnije pokušali prisjetiti oglasa koje su vidjeli, razina prepoznatljivosti brenda preko noći je pala na gotovo pola.
Zbog preopterećenosti informacijama i smanjenog povjerenja u oglašavanje, potrošači, osobito mladi imućni milenijalci plaćaju novac kako bi izbjegli online oglase. To se odražava u nedavnoj studiji Page Fair-a koja je otkrila da je softver za blokiranje oglasa porastao za 30% u 2017. Nadalje, infografika Invespa pokazuje da se prosječnoj osobi servira više od 1.700 banner oglasa mjesečno, ali samo polovica njih se ikada pregleda.
Stope klikova na kampanje display oglasa u prosjeku su samo 0,1%. Iako neki potrošači koji se smatraju “progresivnim pionirima” imaju određeni afinitet prema oglasima kao obrazovnom i dijelu digitalnog paketa, mnogi medijima pristupaju s oprezom, prilagođavaju formate oglasa bez obzira na kanal, na svoja računala postavljaju softver za blokiranje oglasa i traže alternativne izvore informacija kod online kupnje.
Razina povjerenja u oglase
Studija koju su proveli Credos i Advertising Advertising pokazuje da je naklonost i povjerenje potrošača prema oglašavanju doseglo novi minimum od 25% u usporedbi s ranijih 48%. Slična je studija pokazala da samo 4% potrošača vjeruje u integritet tragvaca i potrošača.
Potrošači smatraju da su ponavljajuća i nametljiva priroda oglasa ključni razlozi niske razine povjerenja i simpatičnosti internetskih oglasa. Osim toga, potrošači su također zabrinuti zbog “sumnjivih tehnika” koje oglašivači koriste za prodaju proizvoda. Primjeri za to su kada su postovi sponzorirani, ali nisu ispravno identificirani kao takvi ili se oglasi koji prikazuju idealne slike tijela koriste za prodaju proizvoda.
Međutim, razina povjerenja razlikuje se ovisno o formatu oglasa. Tradicionalni formati, poput tiskanog i TV -a, imaju veću razinu povjerenja u odnosu na internetske formate. 63% potrošača kaže da vjeruje oglasima na televiziji, 60% vjeruje novinama, a 58% časopisima. Kad je riječ o digitalnim oglasima, 39% potrošača kaže da vjeru imaju također različite razine povjerenja. Na primjer, baby boomeri više vjeruju brendovima od svojih mlađih vršnjaka, dok su milenijalci vjeruju online recenzijama.
Povećanje povjerenja u oglase
Oglašivači se slažu da je potrebno više napora za obnovu povjerenja potrošača. Neki učinkoviti načini za to uključuju:
- smanjenje stalnog, ponavljajućeg oglašavanja koje dovodi do bombardiranja korisnika oglasima
- smanjivanje učestalosti oglasa pomoću kontrola kao što je ponovno ciljanje, frekvancija prikaza i doba dana
- podizanje svijesti o samoregulaciji oglasnog sadržaja kroz povećanje svijesti snage regulatornih organizacija
- zaštita privatnosti podataka i transparentnost upotrebe osobnih podataka u oglašavanju
Učinkovitost brendiranog sadržaja
Brendirani sadržaj vrlo je učinkovit kada izaziva emocije. Studija Turner Ignite pokazala je da 62% ljudi ima pozitivniju reakciju na sadržaj s robnom markom u usporedbi s onima koji gledaju oglase u trajanju od 30 sekundi. Zapravo, emocionalni angažman povećan je za 31% tijekom pregledavanja oglasa. 67% potrošača smatra da je brendirani sadržaj utjecajniji, a 17% vjerojatnije je da će kupovati od istaknutih brendova. Markirani sadržaj dobro se pokazao u podizanju percepcije robne marke kroz KPI -jeve, poput afiniteta, namjere kupnje i namjere preporuke. Potrošači navode zadivljujući, relevantan i visokokvalitetan sadržaj kao ključ za učinkovit sadržaj brenda. Sadržaj opisan kao “za osobe poput mene” bio je najčešći citirani atribut. Percepcija je također važna. Kupci doživljavaju brend sadržaj kao više usmjeren na potrošača jer se manje odnosi na prodaju proizvoda, a više na pružanje vrijednosti.
Ovaj sadržaj nastao je u suradnji s influencer relationship management digitalnom agencijom iz Zagreba Mediacore