Revija Tenis

Ključni elementi web dućana

Procjena je da da će do 2023. kupnje e-trgovina porasti sa 14,1% na 22% (Ecommerce Guide, 2020). E-trgovina okruženje je koje se stalno mijenja pod utjecajem tehnologije, pa stoga zahtijeva stalnu analizu i praćenje trendova. To se odnosi na potrošačke navike kupnje, pojavu novih načina isporuke robe, uvođenje umjetne inteligencije, trendove u UX-dizajnu i druge.

Razvoj internetske trgovine uključuje sljedeće faze

  • Analiza ciljane publike robne marke.
  • Funkcionalna analiza web stranica konkurentskih brendova.
  • Definiranje ciljeva i zadataka koje internetska trgovina treba izvesti.
  • Izrada tehničkog nacrta za razvoj web stranice, koji bi trebao uzeti u obzir potrebnu strukturu. Struktura web stranice mora se dogovoriti sa stručnjakom za SEO radi daljnje promocije stranice kroz organske posjete
  • Razvoj UI-dizajna koji odgovara korporativnom stilu brenda.
  • Izgled i programiranje web shopa.
  • Testiranje internetske trgovine.
  • Promocija web trgovine.

Pri dizajniranju internetske trgovine trebate uzeti u obzir činjenicu da ljudi žele fizički kontakt s drugim ljudima. Nažalost, e-trgovina ne može pružiti takvu priliku. Dakle, mnoge tvrtke pokušavaju prenijeti iskustvo potrošača iz fizičke trgovine na svoj web shop, kroz prilagodbe dizajna pokušavaju napraviti personalizirane webshopove. Jedan od načina za postizanje ovog učinka je značajka “preporučeno”, koja korisnicima nudi proizvode na temelju pretraživanja web mjesta ili predbilježbi. Mrežna trgovina brenda trebala bi biti intuitivno prilagođena korisnicima. Većina trgovina ima sličnu strukturu, istu distribuciju po kategorijama, postavljanje gumba za kupovinu i ikona košarice na istim mjestima. To je zbog činjenice da su korisnici Interneta već navikli na određenu strukturu sučelja web stranice, što im omogućuje brzu kupovinu internetskih resursa koje prvi put posjećuju.

Razvoj digitalnih tehnologija doveo je do velikih očekivanja potrošača. 

Relevantnost, praktičnost i jednostavnost korištenja postali su bitne komponente svake internetske trgovine. Prema novom istraživanju provedenom od približno 2.000 potrošača u Sjedinjenim Državama koje je proveo davatelj digitalne obavještajne platforme Coveo, 90% ispitanika očekuje da će iskustvo kupovine putem interneta biti isto ili bolje nego u trgovini. Polovica ispitanika kaže da uvijek ima problema pri online kupovini. 43% ispitanika reklo je da je spremno platiti više ako u nekoliko klikova pronađe pravu stvar (Berthiaume, 2021). Stoga je jedan od zadataka s kojima se suočava svaki brend osigurati jednostavnost korištenja internetske trgovine i smanjiti vrijeme koje će potrošiti na kupnju proizvoda.

U tu svrhu koriste se neki alati koji pomažu u stvaranju puta kojim korisnici idu za postizanjem svojih ciljeva. Ovi alati pomažu razumjeti imaju li svi procesi u proizvodu (u ovom slučaju u internetskoj trgovini) logičan slijed.

Posebnu pozornost treba posvetiti arhitekturi informacija (IA), što je struktura web stranice te organizaciju njegova sadržaja. Informacijska arhitektura je stvaranje strukture za web mjesto, mobilnu aplikaciju ili drugi projekt koja nam omogućuje da shvatimo gdje smo kao korisnici, a gdje su o našem položaju informacije koje su nam potrebne. Arhitektura informacija oslanja se na neke elemente kognitivne psihologije odnosno načina na koji strukturiramo informacije.

Ključni elementi su:

  • Kognitivno opterećenje je količina informacija koju osoba može obraditi u bilo kojem trenutku.
  • Mentalni modeli pretpostavke koje ljudi iznose prije interakcije s web lokacijom ili aplikacijom.

Informacije se lakše otkrivaju kada se nalaze na mjestu koje odgovara mentalnom modelu korisnika o tome gdje bi trebale biti. Glavni tipovi struktura za web stranice su linearni, linearni s odstupanjima, blok, stablo i oznake. Za internetske trgovine modnih marki najbolje su opcije u obliku stabla i strukture oznaka. Struktura nalik stablu podrazumijeva ugniježđenje jedne kategorije u drugu, za svaki proizvod formira se posebna grana.

Označena struktura uključuje stvaranje pojedinačnih stranica oznaka na temelju parametara: cijena, promocije, značajke uporabe, svojstva, specifične karakteristike itd. Modeli (prema dizajnu) proizvoda mogu djelovati i kao oznake za modne robne marke. Prednost označavanja je povećanje broja stranica koje mogu privući dodatni promet. Ovaj rezultat postiže se proširenjem semantičke jezgre: upotrebom više niskofrekventnih upita. Označena struktura također se može postaviti na stablo. Ali imajte na umu da web mjesto nikada ne treba imati duplicirane stranice i duplicirane proizvode u različitim kategorijama. To može dovesti do problema sa:

  • indeksiranjem: ukupna veličina web stranice se povećava, kada pretraživanje robota za pretraživanje preskače važne stranice;
  • zamjena stranica u rezultatima: algoritam tražilice može učiniti duplikat stranice relevantnom. Rezultat prikazuje stranicu koja se ne smije promovirati;
  • ako se korisnici počnu povezivati ​​na duplikat, stvarna stranica s promocijom izgubit će na težini.

Kako bi tvrtka mogla pružiti kvalitetnu korisničku uslugu putem platforme za e-trgovinu, web shop mora ispunjavati sljedeće zahtjeve i preporuke:

  1. Prilagodba web stranice. Mrežna trgovina trebala bi biti ispravno prikazana na mobilnim uređajima i tabletima jer je 62% vlasnika pametnih telefona kupovalo putem nje
  2. Na svakoj stranici mora postojati pristup košarici. Košarica za kupnju nalazi se u gornjem desnom kutu stranice.
  3. Traka za pretraživanje trebala bi biti što je moguće vidljivija. Time će se uštedjeti vrijeme korisnika u potrazi za proizvodom koji mu je potreban.
  4. Navigacijski izbornik. Ovaj izbornik pomaže kupcu da bolje navigira web lokacijom i da se lako vrati u kategoriju koja mu je potrebna.
  5. Jamstva za potrošače. Brend mora uvjeriti svoje potencijalne kupce u sigurnost i praktičnost kupovine na njihovoj web stranici, pružajući informacije o politikama privatnosti, uvjetima i odredbama isporuke narudžbe, jamstvima i uvjetima povrata. Pregledi proizvoda su također važni. To može uvjeriti posjetitelja da kupi proizvod ako sumnja u kvalitetu. Recenzije mogu biti samo u usmenom obliku i mogu biti označene bodovima koje određuju oni koji su kupili proizvod. Amazon napominje da veliki dio kupaca kupuje proizvod, uglavnom pazeći na njegovu prosječnu ocjenu.
  6. Pozivi na akciju. Ako robna marka provodi promocije ili rasprodaje, informacije o njima trebaju biti objavljene na glavnoj stranici web stranice i potaknuti (pomoću odgovarajućih gumba) da prijeđu u odjeljak s promotivnim proizvodom. Najpopularnija opcija je gumb s oznakom “KUPI SADA”.
  7. Atraktivne fotografije. Kvaliteta i emocionalnost fotografije posebno su važni za modu. Fotografije objavljene na glavnoj stranici ne bi trebale biti samo kvalitetne i prikazivati ​​proizvod. Moraju odražavati DNK marke i emitirati određeni način života koji potrošači vode ili kojem teže.
  8. Dostupnost filtara i razvrstavanja. Ove značajke pomažu kupcima da pronađu proizvod koji im je potreban što je brže moguće, što zauzvrat poboljšava korisničko iskustvo. Filteri za boju, veličinu i cijenu su nužni.
    .9. Prisutnost gumba “dodaj na listu želja” To omogućuje kupcu da “odloži” proizvod i kupi ga kasnije.
  9. Roba za dodatnu prodaju. Veliki broj marki koristi ovu tehniku. Pri dnu stranice kartice proizvoda nalazi se nekoliko proizvoda koji mogu biti slični onom koji trenutno pregledava kupac, ili oni koji mogu upotpuniti sliku ovom stvari (cipele, pribor itd.). Takvi su proizvodi označeni kao “Proizvodi koji bi vam se mogli svidjeti”.
  10. Dostupnost opisa proizvoda. Kartica proizvoda na web mjestu mora sadržavati materijale od kojih je proizvod izrađen, dostupnost veličina, boja, značajki njege.
  11. Fotografije iz različitih kutova/videozapisi. Klijent mora biti siguran kako će odjeća pristajati s različitih strana i pristaje li mu u svakom pogledu. Video dodaje povjerenje da će proizvod izgledati baš onako kako ga marka predstavlja u stvarnom životu.
  12. Dostupnost dimenzionalne mreže. Jedna od prednosti offline trgovina je ta što kupac ima priliku isprobati stvar i vidjetli koliko mu odgovara. S razvojem tehnologije slična se prilika pojavila u internetskim trgovinama. Tvrtka može instalirati određeno proširenje na svoju web stranicu, što će omogućiti korisnicima koji su unijeli njihove parametre (mjerenje visine i tijela) da shvate kako će im odgovarati stvar određene veličine. To će značajno smanjiti broj povrata robe.

Također biste trebali optimizirati svoju web stranicu tako da se sve stranice učitavaju što je brže moguće. To će povećati mogućnost boravka posjetitelja internetske trgovine i izvršavanje ciljane radnje. Optimalno vrijeme učitavanja je 2-3 sekunde. Optimiziranje učitavanja web stranice ne utječe samo na ponašanje potrošača, već i na njezino rangiranje od strane tražilica. Osim činjenice da se web mjesto u pregledniku mora prilagoditi za mobilnu verziju tvrtke bi trebale razmišljati o razvoju vlastitih mobilnih aplikacija. Industrijski divovi poput Nikea i Adidasa već su uložili više od milijardu USD u digitalnu transformaciju tvrtke.

Već su stvorili čitav ekosustav aplikacija u kojima možete kupiti njihove proizvode i upoznati nove proizvode. Tvrtka također stvara vlastite aplikacije vezane za trčanje i vježbanje kod kuće, pružajući tako korisne sadržaje korisnicima i povećavajući lojalnost brendu. Promocija web stranice brenda i njezinih pojedinačnih proizvoda može se obaviti putem SEO-optimizacije i reklamnih kampanja u pretraživačkim mrežama. Valja napomenuti da je SEO-optimizacija dugotrajan proces i dovođenje internetske trgovine na vrh organske rezultata pretrage može potrajati od 4 do 6 mjeseci.

Članak je nastao u suradnji s tvrtkom za seo optimizaciju Trenutak.hr iz Zagreba.