Revija Tenis

Marketplace – online tržnice

Jedan od načina za promicanje brenda, povećanje vidljivosti i privlačenje novih kupaca su online tržnice. Marketplace ili on line tržnica je platforma za e-trgovinu. Tržnice mogu biti različite prirode: visoko specijalizirane, tj. za prodaju jedne određene vrste proizvoda (npr. odjeće), ili imaju mnoga područja i kategorije proizvoda, poput Amazona. Postavljanje proizvoda na tržnice ima sljedeće prednosti:

  1. Brzina stvaranja trgovine. Brend ne mora stvarati internetsku trgovinu od nule. Sve što treba učiniti je postaviti robu, dodati potrebne podatke o tvrtki i slijediti prvaila tržnice.
  2. Pristup širokoj publici. Velike platforme dobro su poznate i popularne kod potrošača. Prema istraživanju, približan broj posjetitelja stranica amazon.com, jedne od najvećih tržnica na svijetu, iznosi oko 2,4 milijarde mjesečno.
  3. Sigurnosna jamstva za potrošače. Poznatim trgovačkim platformama više se vjeruje nego malo poznatim markama, pa su potrošači spremniji kupovati na njima. Zbog toga, online tržnice mogu biti odličan početak za male robne marke u pridobivanju ciljne publike.

Osim prednosti, tržišta imaju i nedostatke, kao što su:

  • velika konkurencija na web mjestu
  • ovisnost o pravilima koja postavlja tržište
  • manje mogućnosti komunikacije s klijentom, za razliku od vlastite internetske trgovine ili društvenih mreža
  • potreba za koordinacijom promocija i prodaje

Unatoč nedostacima, poznati brandovi odjeće i obuće svoje proizvode plasiraju na različita tržišta: Nike i Puma-na Amazonu i eBayu, Ralph Lauren, Levi’s, Calvin Klein, Love Moschino i mnogi drugi-na Asosu, vrhunske modne marke Farfetchu, Netaporteru itd. Izbor tržišta ovisi o njegovom smjeru i cjenovnoj politici marke. Uostalom, na platformu AliExpress potrošači odlaze po jeftine proizvode, a na web stranice poput Mytheresa ili Yoox-na odjeću poznatih brendova.

Prilikom odabira tržišta potrebno je obratiti pozornost na sljedeće:

1) Relevantnost ciljne publike. Brend mora jasno utvrditi podudara li se ciljna publika s publikom s tržištem. Za tvrtke koje se bave modom, tržnice su savršene

2) Uvjeti suradnje:

  • veličina provizije;
  • učestalost plaćanja prodavatelju;
  • uvjeti dostave;
  • mogućnost prodaje robe na drugim tržnicama.

3) Uvjeti i troškovi promocije proizvoda na tržištu. Brend ne troši novac na oglašavanje kako bi doveo kupca do svoje ponude. No, unutar web mjesta postoje ista pravila kao na tražilicama. Prilikom otvaranja odjeljka sa željenim proizvodom, kupci često pregledavaju samo prve stranice. Na mjesto gdje će se pokazati određeni proizvod brenda utječu: broj kupnji artikla, recenzije i ocjene proizvoda. No, robna marka također može platiti isticanje svojih proizvoda. Cijena isticanja ovisi o samom tržištu i njegovim tarifama. Jedna od prednosti tržnica je veliki broj korisnika njihovih mobilnih aplikacija. Amazon i eBay preuzeti su više od 100 milijuna puta na Google Playu.